تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1403 - 7:12
کد خبر : 2011

نهصد و هشتاد و یکمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

نهصد و هشتاد و یکمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی

بسم الله الرحمن الرحیم هوالعزیز الحکیم نهصد و هشتاد و یکمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید در ابتدا جناب آقای مهندس حبیب الله بوربور دبیر کل محترم جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین

بسم الله الرحمن الرحیم
هوالعزیز الحکیم

نهصد و هشتاد و یکمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۱۴۰۳ برگزار شد. پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید در ابتدا جناب آقای مهندس حبیب الله بوربور دبیر کل محترم جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ضمن خوش آمد گویی به حاضرین و عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن مجتبی ع توضیحاتی در مورد وضعیت انتخابات و کابینه ضعیف معرفی شده دکتر پزشکیان و پیش بینی برای دوره های بعدی انتخابات را مطرح کردند بدین گونه که طوری بر نامه ریزی شود تا احزاب بتوانند در تصمیمات نهایی مشارکت داشته باشند. بور بور مقرر کرد برای جلسه آینده پیشنهادات برای بر گزاری جلسه هزارم جمعیت ارایه گردد. سخنران بعدی دکتر امیدی بودند ایشان در مورد مسأله پایین آمدن نرخ باروری در دهه اخیر و خطر پیری جمعیت ایران در آینده نزدیک صحبت کردند . حسین امیدی عضو شورای مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی، بر نیاز جدی جامعه دانشگاهی کشور و متخصصان امر بر تغییر بنیادی در راهبردهای مدیریت کلان جمعیتی کشور تصریح کردند.

امیدی اشکال عمده مسىولان پیشین و حال حاضر را پیروی صرف از نسخه های سازمانهای بین‌المللی مانند سازمان بهداشت جهانی در دهه‌های گذشته که بر زندگی بهتر، فرزند آوری کمتر تکیه می کرد، دانست و بر یافتن راه حل های بومی مبتنی بر آموزه های دینی و ملی ایرانی تاکید نمود. ایشان افزود که مشکل جمعیتی ایران فقط حاصل مشکلات اقتصادی نیست بلکه تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و غربی شدن آن و عدم فرهنگ سازی صحیح دولتهای متعدد مزید بر علت شدند. لذا ‌علاوه بر بهره گیری از تجارب جهانی، باید گفتمان مبتنی بر آموزه های ملی و دینی غالب شود تا بهترین نسخه جهت حل مشکل جمعیتی تهیه و اجرایی شود.سخنران بعدی جناب اقای دکتر علی پژهان به عنوان میهمان جلسه مطالبی در مورد حکمرانی جمعیت بیان کردند ایشان تحلیل جامعی در مورد روند رشد جمعیت ایران و پیری جمعیت و تطابق با رشد اقتصادی و بانک زمان در مقایسه با برخی کشور ها را ارایه کردند و پیشنهاد دادند موارد زیر مورد توجه قرار گیرد.
– کشف ضرورت و اهمیت حکمرانی جمعیت
-جمعیت و اقتدار ملی پایش شود
-سیاستگذاری کلان جمعیت و قوانین کشور

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.