تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 - 6:43
کد خبر : 1867

نهصد و شصت و پنجمین جلسه وفاداران انقلاب

نهصد و شصت و پنجمین جلسه وفاداران انقلاب

هوالعزیز الحکیم نهصدو شصت و پنجمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مر کزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی برگزار شد. این نشست با تلاوت ایاتی چند از قران کریم اغاز شد درابتدای جلسه دکتر حسن فارسیجانی، عضو شورای مرکزی


هوالعزیز الحکیم
نهصدو شصت و پنجمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با حضور اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مر کزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
این نشست با تلاوت ایاتی چند از قران کریم اغاز شد درابتدای جلسه دکتر حسن فارسیجانی، عضو شورای مرکزی جمعیت مطالبی در مورد شعار سال مقام معظم رهبری یعنی”جهش تولید و مشارکت مردمی” را توضیح دادند. با مروری بر شعارهایی که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر انتخاب کرده‌اند، می‌بینیم که موضوع «مشارکت مردم» بسیار پررنگ بوده است. نکته مهم اینجاست که توجه ویژه به موضوع مشارکت مردم در جهش تولید، از سال‌ها پیش مورد تاکید بوده است. فارسیجانی ادامه داد که عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» درامتداد نام‌گذاری‌های اقتصادی سالیان اخیر، به عنوان یک راهبرد کلان به منظور بهبود وضعیت اقتصادی کشور و فصلی نوین در حوزه حکمرانی اقتصادی در راستای تقویت اقتصاد مردم پایه در کشور است. از جمله موفقیتهای سال گذشته، پیشرفت‌های چشمگیر علمی و فناوری، تولیدات زیربنایی، حضور حماسی مردم در اجتماعات مختلف به‌ ویژه روز قدس و روز ۲۲ بهمن، برگزاری امن و سالم انتخابات اسفند ماه و تحرک بین‌المللی دولت در عرصه‌های گوناگون اقتصادی و سیاسی بود. مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از جمله موارد ناخشنودی سال ۱۴۰۲ بوده است. حادثه تلخ کرمان در سالگرد شهید سلیمانی، سیل بلوچستان و حوادثی که برای ماموران حافظ امنیت در ماه‌های اخیر اتفاق افتاد، از دیگر حوادث تلخ سال گذشته بودند اما حادثه غزه را باید تلخ‌ترین حادثه به شمار آورد. در سال جدید نیز مسئله عمده کشور همچنان «اقتصاد» است زیرا نقطه ضعف اساسی کشور در این حوزه است و باید در این زمینه فعال عمل شود. کلید حل مشکلات اقتصادی کشور از جمله «تورم»، «اشتغال» و «ارزش پول ملی» مسئله «تولید» بخصوص تولید در کلاس جهانی است و به‌همین دلیل در چند سال گذشته برموضوع تولید تکیه شده است. بر همین اساس در سال جدید نیز تکیه بر مسئله تولید است و انتظار داریم که در موضوع تولید یک جهش روی دهد. جهش در تولید بدون حضور مردم در اقتصاد و عرصه تولید امکان‌پذیر نیست و باید موانع حضور مردم در بخش تولید برطرف شود و ظرفیت‌های بزرگ مردمی فعال شوند. مقرر شد در جلسات اینده موانع و راهکارهای “جهش تولید و مشارکت مردمی” بتدریج مورد بررسی و تبیین قرارگیرد.
پس از آن مهندس حبیب الله بوربور دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در خصوص روند انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مطالبی را بیان کردند. بور بور گفت در شرایطی که دشمنان این مرز و بوم امیدوار بودند تأثیر تحریم‌ها و فشارهای بی‌سابقه‌ای را که به‌ویژه در یک‌سال و نیم اخیر علیه نظام و ملت اعمال کرده بودند در کاهش محسوس مشارکت ببینند و شاهد انتخاباتی کم‌رونق باشند، اما مردم با حضور پرشور خود تمام رشته‌های آنها را پنبه کردند. سپس بور بور نکاتی را در مورد جهش تولید نیز مبنی بر اینکه مسولین خیلی متوجه شعار سال و فرمایشات رهبر معظم نیستند و برنامه ای در این مورد بطور منسجم ندارند، یادآوری کرد. ایشان بطور مثال مشکلی که برای تولید شیر در گاوداری با تولید. ۷۵۰ تن شیر در شهرک دامداری در فشافویه را ذکر کردند که مجوز آن تمدید نشده است از طرفی اقدام به تخریب گاو داری شده و تولید را در این مکان تحت تاثیر تصمیمات نادرست قرار گرفته است لذا دولت باید تصمیمات مناسبی در این مورد داشته باشد تا در جهت اهداف سال حرکت کنند.
در ادامه سخنران بعدی مهندس شایسته نیا نیز تحلیلی در مورد جنگ با اسرائیل را مطرح کردند. حمله به سفارت در سوریه یعنی حمله به سرزمین کشور است


 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.