تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مهر 1402 - 15:38
کد خبر : 1029

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: کمک خیرین در علم کشور مهمتر از حوزه‌های دیگر است

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:  کمک خیرین در علم کشور مهمتر از حوزه‌های دیگر است
حجت الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه در سیزدهمین نشست مجمع عمومی خیرین کشور که با حضور اعضای هیئت امناء، شورای مرکزی، هیئت مدیره و مدیران شعب استانی این مجمع در تاریخ 05/07/1402 در محل اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

به گزارش مرکز رسانه و روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین خسروپناه در ابتدای این نشست با اشاره به آیه «إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ» اظهار داشت: در این آیه شریفه “إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ” مخاطبش حاکمیت است حکومت باید به عدل عمل کند و “الْإِحْسانِ” مخاطبش خیرین است.
وی اضافه کرد: اینگونه مشخص می‌شود که خداوند می‌خواهد نکته‌ای بگوید، چر اکه بر مبنای این آیه عدل تنها برای حکومت‌داری کافی نیست چون عدل به معنای تساوی نیست باید حق را به حق‌دار رساند، این معنا اگر به دلایل طبیعی و تکوینی تحقق پیدا نکند و افرادی احتیاجاتی داشته باشند مردم و خیرین باید به این افراد کمک کنند.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید با نقش خیرین در آموزش گفت: کمک خیرین در علم کشور خیلی مهمتر از حوزه‌های دیگر است -البته آنها هم مهم هستند- اما کمک به علم کلیدی‌تر است چراکه اگر علم مورد توجه قرار گیرد خیلی از مسائل حل می‌شود.
دکتر خسروپناه گفت:‌ هر کاری از دست شورای عالی انقلاب فرهنگی برآید برای تقویت خیرین کشور تا رسیدن به نتیجه پیگیری می‌کنیم، اگر نیاز به سند بود یا خلأ راهبری و راهبردی داشتید اعلام کنید تا ما آن‌ها را حل کنیم. گروهی را تشکیل دهید تا سند راهبری و راهبردی خیرین را تدوین کنند و ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کنیم.
وی ادامه داد:‌ برای اینکه سیاست‌ها به قانون تبدیل شود ارتباط شورای عالی انقلاب فرهنگی با مجلس، شورای نگهبان و سایر نهادها در وضعیت خوبی قرار دارد ممکن است که در مواردی با مجلس اختلاف نظراتی داشته باشیم اما در حالت کلی هماهنگی و تعامل وجود دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.