تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 17:58
کد خبر : 1451

عنوان کتاب : رهبری تحول هوشمند و نقشه راهی برای رسیدن به دولت در کلاس جهانی

عنوان کتاب : رهبری تحول هوشمند و نقشه راهی برای رسیدن به دولت در کلاس جهانی
کتاب «رهبری تحول هوشمند و نقشه راهی برای رسیدن به دولت در کلاس جهانی» به قلم دکتر فارسیجانی مسول کمیته اقتصادی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی به چاپ رسید.


امروزه تحول در دستور کار تمامی دولت‌های سراسر جهان قرار گرفته است. چراکه تحول لازمه‌ی تعالی است. ظهور و رشد سریع اقتصادهایی مثل هند و چین نشان می‌دهد که قدرت‌های رقابتی درحال تغییرند و کشورها و حوزه‌های تجاری نمی‌توانند برتری یا حتی پیشرفت اقتصادی را بصورت قطعی در نظر بگیرند. در عین حال، شکی نیست که دولت‌ها نقش مهمی را در ایجاد، حمایت و پرورش موقعیت‌های رقابتی شهرها، مناطق و کشورها در آینده ایفا می‌کنند. در متن این کتاب و در تحول هوشمندانه، این ایده وجود دارد که دولت باید مسئولیت یافتن یک مدل را جهت رسیدن به دولت در کلاس جهانی بر عهده بگیرد که پاسخگوی نیاز جامعه باشد.
مداخله دولت‌های دنیا در سال‌های اخیر برای جلوگیری از سقوط اقتصادی و بحران‌های بانکی، این نکته را تقویت می‌کند که دولت‌ها نقش مهم و حیاتی در اقتصاد دارند. در دنیایی که همه مسائل بطور فزاینده‌ای در کلاس جهانی هستند ، دولت‌ها برای حفظ ثبات و رفاه آینده مردم خود، باید سریع‌تر حرکت کنند. این امر به اتخاذ سیاست‌های آینده‌نگرانه و برنامه‌های نظارتی مؤثر بر ایجاد کسب‌وکارهایی برای رونق تجارت توسط دولت‌ها منجر می‌شود. باوجود تغییرات چشم‌گیر چند دهه اخیر در جهان (مثل ظهور فن‌آوری و مسائل سیاسی و اقتصادی)، نحوه اداره دولتها نیز باید از هر زاویه‌ای مورد سوال و بررسی قرار بگیرد. هدف این کتاب، تدوین مدل تحول هوشمند و روندی برای تغییر دولت در کلاس جهانی است. مطالعه این کتاب به مدیران دولتی، مدیران سازمان‌ها، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان توصیه می‌گردد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.