تاریخ انتشار : پنجشنبه 17 اسفند 1402 - 9:53
کد خبر : 1764

حبیب الله بوربور:

سهم خواهی های که اتفاق افتاد به لیست انتخاباتی شانا در تهران ضربه زد

سهم خواهی های که اتفاق افتاد به لیست انتخاباتی شانا در تهران ضربه زد
نهصد و شصت و یکمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در روز دوشنبه 15 اسفند 1402 با حضور اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی برگزار شد

هوالعزیز الحکیم
نهصد و شصت و یکمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ با حضور اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مرکزی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد سپس در ابتدای جلسه آقای مهندس حبیب الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی درخصوص روند طی شده توسط ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت در مرحله ی اول ۱۲۰۰ نفر از کاندیداهای مجلس در تهران دعوت به مصاحبه شدند و در نهایت بعد از دو مرحله مصاحبه به ۸۰ نفر رسیدیم در شب آخر که بنا بود لیست سی نفره تکمیل شود متاسفانه به دلیل سهم خواهی برخی جریانات و اشخاص آنگونه که می بایست شایسته سالاری نشد ، خیلی تلاش کردیم متناسب با کمیسیون های تخصصی مجلس لیست بسته شود اما در نهایت اتفاق دیگری افتاد .
ایشان در ادامه عنوان کردند جمعیت وفاداران بعد از اینکه لیست ۳۰ نفره ائتلاف متناسب با شایسته سالاری تنظیم نشد تصمیم گرفت با نظرخواهی از بسیاری از دلسوزان انقلاب اسلامی و پیرو فرمایشات رهبر معظم انقلاب که فرمودند برای رای دادن از بین لیست های مختلف و با نظر گرفتن از معتمدین ، رای بدهید یک لیست ۳۰ نفره ارئه کردند که از این لیست ۴ نفر وارد مجلس شدند و ۱۱ نفر به دور دوم راه یافتند.
ایشان افزودند در آمار وزارت کشور درخصوص واجدین شرایط رای دادن، ایرانیان مقیم خارج نیز منظور میشود در حالیکه بسیاری از آنها رای نمی دهند لذا منطقی آن است بصورت جداگانه میزان مشارکت ایرانیان خارج از کشور لحاظ گردد.
دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی با تشکر ویژه از آقای دکتر حداد عادل بیان کردند ایشان در این سالها در جایگاه ریاست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را بکار گرفتند که حداکثر وحدت بین نیروهای انقلاب بوجود بیاید اما شاید اگر برای حذف سهم خواهی ها مقاومت بیشتری انجام میگرفت شرایط امروز انتخابات متفاوت بود.
دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی افزودند با این رویه ای که در این دوره شاهد بودیم در صورت تصمیم شورای مرکزی این جمعیت، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در انتخابات بعدی لیست مستقل ارائه خواهد کرد.
حبیب الله بوربور بیان کردند برای تقویت جمهوریت نظام تنها راه حل تقویت احزاب و حضور فعالانه آنها در جامعه است به این شکل که در یک پروسه چند ساله، هر حزب اعضای فعال خود را غربال کند و آموزش لازم را به آنها بدهد و در نهایت بهترین ها را به مردم معرفی کنند و البته پاسخگوی عملکرد او نیز باید باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.