تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1402 - 5:23
کد خبر : 71

حبیب الله بوربور:دولت سیزدهم زمین سوخته ای را از دولت قبل تحویل گرفت

حبیب الله بوربور:دولت سیزدهم زمین سوخته ای را از دولت قبل تحویل گرفت
نهصدوبیستمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در روز هشتم خرداد ماه 1402 با حضور دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مرکزی جمعیت برگزار شد

هوالعزیز الحکیم

نهصدوبیستمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در روز هشتم خرداد ماه ۱۴۰۲  با حضور دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و مشورتی در دفتر مرکزی جمعیت برگزار شد

این جلسه بصورت مجازی برای دبیران تمامی استان ها برقرار بود و برخی از دبیران استان ها نیز در آن بصورت برخط حضور داشتند.
این نشست با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد سپس در ابتدای جلسه آقای مهندس بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی بیان کردند متاسفانه کم‌کاری دولت گذشته در بسیاری از حوزه ها باعث شد نه تنها در دهه ۹۰ پیشرفتی حاصل نشود بلکه عقبگرد نیز داشته باشیم، رویکرد غلط دولت آقای روحانی در گره زدن اقتصاد کشور به برجام نتیجتا شرطی شدن اقتصاد ایران شد که قطعا تا مدت ها اثرات منفی آن نیز از بین نخواهد رفت.
ایشان افزودند دولت سیزدهم در شرایطی کار خودش را شروع کرد که اولا تحریم های بین المللی در اوج خودش بود و دوما زمین سوخته ای را از دولت قبل تحویل گرفتند که در نامناسب بودن شرایط همین بس که آقای روحانی در پاسخ به آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و‌ بودجه دولت قبل در روزهای پایانی اعلام کرد خزانه خالیست ، در چنین شرایطی قطعا می طلبد تیمی قوی و کارآمد بکار گرفته شود تا بتواند هم کاستی های گذشته را جبران کند و هم روبه جلو حرکت کند، اما متاسفانه به نظر میرسد مدیریت تیم‌اقتصادی دولت ضعیف است و بخاطر همین مساله کنترل قیمت ها در بازار در وضعیت بسیار نامناسبی است و این مساله آسیب جدی به اعتماد عمومی به دولت واردکرده است.
ایشان به عنوان نمونه بیان کردند بنده شخصا این هفته  قصد خرید یک کیلو بذر ذرت مکزیکی داشتم که فروشنده قیمت ۱۲ میلیون تومان  اعلام کرد که به ناچار دانه ای ۸ هزار تومان خرید کردم. البته اینجور مصداق ها زیاد است و همین مساله معیشت مردم را به شدت تحت فشار قرارداده و در بحث های دیگر همچون مسکن و اجاره بها شرایط به مراتب بدتر است لذا توصیه می شود دولت چاره ای بیاندیشد و  آن تغییراتی که دولت در مدیریت تیم اقتصادی خود در نهایت انجام خواهد داد را هر چه زودتر انجام دهد بلکه شرایط بهبود یابد.
بوربور افزودند مساله مهمی که با عملکرد دولت گره خورده است بحث جمهوریت نظام است که مشارکت در انتخابات نماد عینی آن است. مردم به امید تغییر پای صندوق های رای آمدند و نباید آن ها را نا امید کرد چرا که این ناامیدی خودش را در مشارکت مردم در پای صندوق رای قطعا نشان خواهد داد.
ایشان افزودند متاسفانه دولت حتی نسبت به نظرات کارشناسی مجموعه های درون نظام نیز بی توجه است به عنوان نمونه کمیته اقتصادی جمعیت وفاداران در تیرماه سال گذشته پیرامون موضوع ارز پیشنهاداتی را به وزیر اقتصاد منتقل کردند اما متاسفانه هیچ گونه توجهی نشد و بعد از گذشت یکسال شاهد آن هستیم که ریس بانک مرکزی همان راهکارهایی را بیان می کند که یکسال پیش به دولت انتقال داده شد ولی توجهی نشد.
در ادامه جلسه آقای دکتر رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کردند مجلس دوازدهم تمام تلاش خود را جهت ریل گذاری صحییح نظام قانوگذاری کشور انجام داده و در بررسی برنامه هفتم توسعه تمام تلاش خود را جهت بهبود اوضاع اقتصادی کشور بکار خواهد گرفت.
ایشان افزودند در سال گذشته باوجود آنکه حجم دلاری صادرات بیشتر از واردات بوده و تراز تجاری کشور مثبت بوده انتظار می رفت قیمت ارز کاهشی باشد  اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت اقتصادی صحیح، بازار ارز و قیمت ها افزایش داشته است. در ادامه اعضای حاضر در جلسه بیان کردند متاسفانه همچنان بسیاری از مدیران و کارشناسان دولت سابق  در مسند کار هستند و همین موضوع باعث جلوگیری از تغییر ریل دولت شده است لذا می طلبد دولت محترم تا بیشتر از این فرصت را از دست نداده نسبت به تغییر این مدیران اقدام نماید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.