تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 14:04
کد خبر : 675

بوربور: حدود ۵۰ نظریه و پیشنهاد در جمعیت وفاداران انقلاب درباره برنامه هفتم تهیه شده است

بوربور: حدود ۵۰ نظریه و پیشنهاد در جمعیت وفاداران انقلاب درباره برنامه هفتم تهیه شده است
دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب: گفت: با توجه به برگزاری نشست های کارشناسی جمعیت درباره برنامه هفتم توسعه حدود ۵۰ نظریه و پیشنهاد تهیه شده است .

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،
نهصد و بیست و ششمین جلسه عمومی جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در روز دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۲۶ با حضور دبیرکل , اعضای شورای مرکزی و مشورتی و عادی جمعیت به صورت حضوری و برای دبیران استان ها بصورت مجازی در دفتر جمعیت برگزار شد.

در ابتدای جلسه حبیب الله بوربور دبیر کل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی ضمن تشکر از حضور موثر اعضا در جلسات , پیشاپیش فرا رسیدن ایام محرم الحرام ماه حزن ال الله را تسلیت عرض نمودند.

در ادامه ایشان با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: « سیاست احزاب اصلاح طلب در برخورد با انتخابات مجلس به این گونه است که گروهی تشخیص داده اند در انتخابات شرکت ننمایند و گروه دوم معتقد به شرکت در انتخابات به صورت رادیکال و شعار اصلیشان همان شعار معاندان با نظام بوده و خط دهی ان از سوی فتنه گران دستگیر شده در زندان می باشد. فردی را در راس تشکیلات خود قرار داده اند که از محکومین سیاسی بوده و تصور کردند که می توانند با این سیاست رای مخالفین و معاندین را به دست اورند.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در خصوص منافقین گفت :
تثبیت قدرت جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل منجر به این شد که بسیاری از کشورها از اقدامات ضد ایرانی خود دست بکشند و همین مساله موجب تنگ شدن عرصه بر گروه ها و افراد معاند جمهوری اسلامی در این کشورها شده است که نمونه اخیر آن می توان به برخورد کشور آلبانی با منافقین و قطع حمایت مالی عربستان از آنان اشاره کرد که این گروه را بسیار تضعیف و باعث فراری شدن سرکرده آنان شده است ، البته عاقبت همه گروه های معاند جمهوری اسلامی ذلت و آوارگی خواهد بود.

دبیرکل جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در خصوص قانون تناسبی شدن انتخابات مجلس اعلام کرد:
با توجه به ایرادات مجمع تشخیص مصلحت نظام و موضوع زیر ساخت های موجود جهت رای گیری احتمال دارد که این طرح به انتخابات امسال نرسد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف نیروهای انقلاب درباره برنامه هفتم توسعه اشاره کرد: با توجه به برگزاری نشست های کارشناسی جمعیت درباره برنامه هفتم توسعه حدود ۵۰ نظریه و پیشنهاد تهیه شده است در بین این نظرات دو موضوع مهم مطالبه و مورد تاکید و نیازمند اقدام مشترک دولت و مجلس بوده که در این برنامه گنجانده شود و پیش بینی های لازم صورت پذیرد.
بوربور افزود: موضوع اول با توجه به اینکه کشور ما در حال حاضر به عنوان کشوری جوان شناخته شده و با توجه به کندی رشد جمعیت در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد بحث سالمندی در ۳۰سال اینده تبدیل به یک بحران می شود که لازم است در برنامه توسعه هفتم ماده واحده ای در برنامه های مربوط به وزارت رفاه گنجانده شود . و موضوع دوم تکثر نهاد ها و ارگان های همسو در امور رسیدگی به افراد نیازمند جامعه نه تنها معظلی را برطرف نکرده , بلکه ما شاهد افزایش این طور نیازمندی ها در سطح جامعه شده ایم. پیشنهاد می شود در برنامه هفتم توسعه این ۲۳ نهاد و سازمان هر کدامشان به صورت تخصصی رو یک موضوع اقدام نمایند تا با ساماندهی این مجموعه ها شاهد ان باشیم که نارضایتی ها کمتر گردد. همچنین نیاز است با توجه به اعتباراتی که تعلق می گیرد نظارت بر عملکرد این مجموعه ها افزایش یابد.
ایشان تاکید کرد : لازم است با توجه به گسترش از نظر تعداد موسسات خیریه , دولت دقت نظر بیشتر در صدور مجوز فعالیت و نظارت بر عملکرد اینگونه موسسات داشته باشد و ساز و کار ان در برنامه هفتم توسعه باید پیش بینی شود .
بوربور در پایان اظهار امیدواری کرد با دیدارها و تفاهم نامه های منعقد شده با وزارت اموزش و پرورش , طرح نذرتخصص که دانش اموزان و معلمانی که دارای بیماری صعب العلاج می باشند با همکاری سازمان نظام پزشکی تحت ویزیت رایگان و با اختصاص اعتبارات مربوطه در بودجه دولت کمکی به درمان انان صورت پذیرد. ایشان اعلام کرد طرح غربالگری دانش اموزان در دستور کار بوده و با همکاری وزارت اموزش و پرورش می توان فکری به حال دانش اموزانی که نقصی دارند انجام داد تا قبل از اینکه تبدیل معضل بزرگی در اینده جامعه بشود درمان شوند.

در ادامه جلسه اعضا موضوعات نظیر اردوهای راهیان پیشرفت را که با همکاری خوب سپاه پاسداران برای دانش اموزان و فرهنگیان برگزار شد تشکر نموده و خواستار انعکاس قوی تر ان از طریق رسانه ملی شدند. همچنین پیشنهادات دیگری از اعضا در خصوص برنامه هفتم توسعه ارائه شد و همچنین از دبیر کل جمعیت خواسته شد نقطه نظرات اعضا را با توجه به دیدار وزیر اموزش و پرورش به اطلاع ایشان برسانند . جلسه با اقامه نماز مغرب و عشا به پایان رسید ..

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.